De toppers regeren met ijzeren vuist

De toppers regeren de Bornse Dam Vereniging met ijzeren vuist. Sinds jaar en dag zijn dat Yuen Wong en Nico Rosink.

Yuen Wong maakte korte metten met Marinus Bosman , die het treffen vooraf al als redelijk kansloos voor hemzelf had ingeschat. Een ongelukkige opbouwfout met een fatale binding kostte Michiel Hagreis de kop tegen Nico Rosink, die een offertje met een dodelijke oploop bekrachtigde. Gerard Santen kwam heel ver richting puntendeling tegen Jan Bosch maar liet zich toch nog de kaas van het brood eten. Willem Buschers zorgde weer voor spektakel tegen Marinus Freriks maar verzuimde om de fraaie winst, die er wel degelijk in zat, naar zich toe te trekken en de heren besloten om de punten dan maar te delen. Arie Hanegraaf ging er eens goed voor zitten tegen routinier Tonnie Keijzer en wist op knappe wijze een remise uit het vuur te slepen. Geslachtofferd worden door een neuriënde beul, op figuurlijke wijze overkwam dat Fons ten Broeke tegen Bertus Noppers , hij mocht nog een tijdje spartelen, maar de winst kon Bertus toch al niet meer ontgaan.

Jos Moorman vlocht een dubbele dreiging in de stand maar was zich daar zelf niet van bewust. Loes Grooters zag dat wel en besloot de meest eenvoudige mogelijkheid te blokkeren en de andere mogelijkheid werd door Jos niet gezien en verder ging de partij gelijk op en de puntendeling was daarom eigenlijk volkomen terecht. Peter Behrens won al snel van Dexter Oude Egberink, die nog wat tijd nodig heeft om nog wat meer routine op te doen. Henk de Lange onttrok zich aan de strijd, het is bepaald niet zo dat hij deze schuwt, maar de reden was plausibel . Er was sprake van een oneven aantal en in dit geval besloot wedstrijdleider Henk dan maar om zichzelf deze keer niet in te delen.

T.Keijzer- A.Hanegraaf 1-1

H. van der Zon- B.Vetketel 2-0