Een overwinning voor Marinus Freriks

Volle bak op de clubavond van de Bornse Dam Vereniging. Het eveneens florerende EDC uit Enschede kwam op bezoek.

Drie vrouwen achter de damborden werd er  geroepen! Om nog maar eens te benadrukken dat er maar heel weinig vrouwen zijn die zich bezighouden met de damsport. Wat dat betreft valt er nog een wereld te winnen. In de wedstrijd liep het niet zo goed af met het Bornse team. Jos Moorman speelde het wel goed maar liep in een lichte combinatie en aan drie andere borden ging het ook mis. Ayla Nur deed het goed, ze speelde zich foutloos en soepel naar een verdiende puntendeling. Henk de lange verdedigde zich goed en wist ook een puntendeling te bereiken. Maar al met al toch een pijnlijke 10-2 nederlaag.

In de onderlinge was er een overwinning voor Marinus Freriks, zijn opponent Richard VolIenbroek liep in een combinatie. Loes Grooters  had weer eens succes met haar randspel en hekstellings tactiek en ze combineerde Willem Buschers vlotjes van het bord. Nico Rosink en de dappere nestor Leo Springer toverden een uiterst ingewikkelde opening op het bord. Er werd meteen ook a tempo gespeeld en al op de zevende zet had Leo met een verrassende combinatie een schijf voor kunnen komen. Maar sneltrein Leo verzuimde dat omdat hij gelijk al zijn geplande zet op het bord had geknald. In het verdere verloop wist Nico op knappe wijze de positionele zwaktes van zijn tegenstander bloot te leggen en won uiteindelijk soeverein. Bart Venneker verzuimde een winnende damzet maar zette tegenstander Bennie Vetketel uiteindelijk op knappe wijze vast. Gerard Santen had enkele winst kansen tegen Bertus Noppers, maar het een en ander was lastig te zien en met al zijn routine speelde Bertus zich uiteindelijk naar een gelijkwaardige remise. Jan Bosch stond lange tijd gelijkwaardig tegen Yuen Wong maar veroorloofde zich plots een vreemde a-positionele zet en daar wist Yuen wel raad mee. Michiel Hagreis kreeg problemen met een uitgedunde rechtervleugel en een weer  sterk spelende Tonnie Keijzer hanteerde het breekijzer en ging er met de volle buit vandoor.

L.Grooters- W. Buschers 2-0

A.Hanegraaf- F.ten Broeke 1-1