Het schier oneindige geduld van Jan Bosch

Bij de Bornse Dam Vereniging werden in verscheidene partijen geduld en vasthoudendheid  beloond met een overwinning.

Jan Bosch en Michiel Hagreis speelden een taaie en lange klassieke partij. In het middenspel kon Bosch schijfwinst forceren maar de weg naar de uiteindelijke winst bleek nog lang te zijn, en het schier oneindige geduld van Bosch trok de overwinning over de streep. Henk de Lange speelde tegen Ayla Nur en het leek op een puntendeling af te stevenen, en daarom besloot Henk dan maar met een onlogische zet  het bord in vuur en vlam te zetten. Het had hem fataal kunnen worden maar Ayla wist de moeilijke winst die er wel degelijk in zat niet te vinden.  Daarna bood het spel  beiden gelijke kansen maar in de ingewikkelde positie miste Ayla enkele keren de remise, waarna zij uiteindelijk toch ten onder ging.

Yuen Wong zette Nico Rosink onder druk , maar Nico had in het eindspel nog wel de mogelijkheid om remise te maken maat tastte uiteindelijk toch mis. Aan de zegereeks van Henk Jansen kwam abrupt een einde. Hij werd verslagen door Jos Moorman. Willem Buschers haalde op knappe wijze dam tegen Fons ten Broeke, die ook op dam kwam, maar Buschers kon deze onmiddellijk af pakken maar deed dat op de verkeerde manier. Ten Broeke was blijkbaar zo verrast dat hij daardoor een schijf te weinig sloeg en alsnog verloor. Marinus Freriks begon wat later aan zijn partij maar werd door een geslepen spelende Richard Vollenbroek gedecideerd naar een nederlaag gespeeld. Bart Venneker combineerde naar dam tegen Bertus Noppers die er daarna niet meer aan te pas kwam. Loes Grooters kwam er positioneel niet aan te pas tegen Jan Koerselman, ze moest een schijf inleveren en ging daarna in rap tempo de bietenbrug op.

J.Bosch- M.Hagreis 2-0

Y.Wong- N.Rosink 2-0