Jan Koerselman is goed ingeburgerd

De clubavond van de Bornse Dam Vereniging was weer het toneel voor een aantal spannende partijen.

Niels Meijer had geen kind aan Fons ten Broeke die kennelijk werd getroffen door een acute damblindheid want hij gaf pardoes drie schijven weg en toen was het uiteraard wel bekeken. Jan Koerselman is inmiddels goed ingeburgerd bij de club want hij wist koploper Nico Rosink knap op remise te houden. Bennie Vetketel won royaal van een dit keer kennelijk met zijn  eigen spel worstelende Marinus Freriks. In hun tomeloze enthousiasme maakten Loes Grooters en Willem Buschers  overuren achter het dambord en hun beloning was een spannende strijd die tot op de laatste steen werd uitgevochten, maar uiteindelijk werd de puntendeling een onvermijdelijk feit.

Voor de beker speelden Jan Bosch en Leo Springer een spannende partij die uiteindelijk in remise eindigde en omdat Leo in het afgelopen seizoen lager is geëindigd gaat hij door naar de halve finale. In de wandelgangen werd al schertsend gefluisterd dat het lager eindigen  mogelijk een strategische move van Leo is geweest. Heeft Leo zijn zinnen op de beker gezet? En dat als oudste lid van de vereniging! We zullen zien! Het provinciale team speelde tegen de reserves van Wierden. Aan de bovenste borden speelden Henk de Lange en Marinus Bosman remise in goed vertrouwen dat er nog wel enkele voltreffers zouden volgen. Daar leek het eerst niet op want Bart Venneker ging hard onderuit. Maar daarna liep het als een trein. Peter Behrens sloot zijn tegenstander op en won gedecideerd. Henk Jansen had een goede positie ,hij gaf zijn tegenstander een onmogelijke keuze en combineerde naar de winst. Hans van der Zon speelde subliem , hij jaagde zijn tegenstander op en forceerde een doorbraak en won overtuigend, en daarmee kwam er een mooie 8-4 overwinning op het scorebord.

N.Rosink-J.Koerselman 1-1

M.Freriks-B.Vetketel 0-2