Marinus Bosman ontpopt zich als redder in nood.

De onderlinge competitie van de Bornse Dam Vereniging was weer een aaneenschakeling van hoogtepunten. Richard Vollenbroek is bezig met een goede reeks.

Ditmaal won hij overtuigend van Marinus Freriks. Bart Venneker speelt de laatste weken korte partijen, maar niet met het gewenste resultaat. Ditmaal ging hij combinatief  ten onder tegen Arie Hanegraaf. Loes Grooters worstelt met haar vorm, zij verloor van Gerard Santen. Zij wacht nog steeds op haar eerste winstpartij, al is het de vraag of Loes dat ook als zodanig ervaart. Fons ten Broeke won alweer, ditmaal van Bertus Noppers. Michiel Hagreis bouwde zijn stand wat al te optimistisch op. Jan Bosch was er als de kippen bij om dat af te straffen. De titanenstrijd tussen Yuen Wong en Nico Rosink eindigde in een puntendeling en daarmee behoudt Nico zijn comfortabele koppositie.

Er werd ook nog een provinciale wedstrijd afgewerkt. De gasten uit Hellendoorn weerden zich kranig tegen de verwachte Bornse storm dat achteraf niet meer dan een briesje bleek te zijn. Peter Behrens liet zich al snel verrassen en moest capituleren. Hans van der Zon kwam niet verder dan een symmetrische remise en Henk Jansen kwam ook al niet verder dan een puntendeling. Jos Moorman bevestigde andermaal zijn matige vorm en kwam verloren te staan maar wist nog te ontsnappen en speelde remise. De redder in nood was Marinus Bosman. Hij won zijn partij en is nu de topscorer van het team met de maximale score! De langste partij was die van Henk de Lange. Hij dacht lang na en kwam tot de conclusie dat er geen muziek meer in zat en wikkelde af naar een puntendeling en daarmee was de 6-6 eindstand een feit.

N.Rosink-Y.Wong 1-1

B.Venneker-A.Hanegraaf 0-2