Niels Meijer is een doorgewinterde sneldammer

Voor de onderlinge competitie van de Bornse Dam Vereniging werd een uitgestelde beker-wedstrijd afgewerkt. Voormalig beker kampioen Niels Meijer moest aantreden tegen Hans van der Zon .

Hans verkreeg voordeel maar Niels wist het binnen de remise grenzen te houden. In de noodzakelijk geworden sneldam-partij wist Niels als uiterst geroutineerde sneldammer de partij moeiteloos naar zich toe te trekken en bereikte daarmee de halve finale. In de onderlinge competitie maakte Ayla Nur  gehakt van ex-agrariër Bennie Vetketel. Ze nam een sterke een om twee en daarna was het pleit snel beslecht. Peter Behrens had een ongedekte rechtervleugel en door simpel op te lopen kon Jan Bosch een schijf en snel daarna ook de partij winnen. Michiel Hagreis toonde zich positioneel superieur aan Marinus Bosman en toen Michiel er zomaar doorheen kon wandelen hield Marinus het voor gezien. Jos Moorman vergat om de nodige ruilformaties in stand te houden en werd lelijk  vastgezet door Peter van Esch. Hans Lucassen stond zwaar onder druk tegen Albert Veldman en deze was wel erg handig in het verzilveren van zijn voordeel. Hij kwam op dam en Hans werd met lege handen op de trein gezet. “Mijn slechtste seizoen ooit in Borne” bromde Hans nog. Loes Grooters stond op achterstand tegen Arie Hanegraaf. Wonder boven wonder wist zij nog een dam te halen ,maar ze liet zich deze op ontluisterende wijze via een 1 om 2 weer afpakken en staakte de hopeloze strijd.

Fons ten Broeke tegen Willem Buschers was een uiterst wisselvallige partij. In het gevorderde middenspel stond Fons een schijf voor en verzuimde de kans om Willem volledig vast te zetten. De heren schikten zich geheel in stijl naar de constatering dat dit duel geen winnaar verdiende en gebroederlijk werden de punten gedeeld. Gerard Santen won wel erg gemakkelijk van Bart Venneker, die de laatste tijd wel erg op zoek is naar de goede vorm. Nico Rosink haalde een dam tegen een romantisch dammende Leo Springer die met lege handen achterbleef. Een gebrek aan focus , vorm en concentratie maakt het spelen van een goede partij onmogelijk. Nog even zo doorgaan en een gebrek aan zelfvertrouwen en een vormcrisis liggen op de loer. Dat ondervond Henk de Lange , die  voor zijn doen een ontstellend gebrek aan overzicht toonde in zijn partij tegen kampioen Yuen Wong. Yuen speelde een partijtje blufpoker en zette Henk al snel onder druk en Henk zag totaal niet dat hij de stand op eenvoudige wijze gelijk kon houden en kwam een schijf achter. Hij voelde feilloos aan dat het niets meer zou worden en weigerde om de gifbeker nog verder leeg te drinken en zo kwam Yuen wel erg gemakkelijk aan de punten en gaat nog steeds  aan de leiding, maar kan zich geen misstap veroorloven.Hij wordt op de hielen gezeten door 'runner-up" Nico Rosink.

L.Grooters-A.Hanegraaf 0-2

H.Lucassen- A.Veldman 0-2

F.ten Broeke- W.Buschers 1-1

B.Vetketel-A.Nur 0-2

M.Hagreis-M.Bosman 2-0

Y.Wong-H.de Lange 2-0

J.Bosch-P.Behrens 2-0

N.Rosink-L.Springer 2-0

P.van Esch-J.Moorman 2-0

G.Santen- B.Venneker 2-0

Beker:

N.Meijer – H. van der Zon 1-1.  2-0 na sneldammen.