Bekersucces voor Tonnie Keijzer.

Dammen een remise spel? Nee. En bij de Bornse Dam Vereniging zeer zeker niet.

Alleen Henk de Lange is de ongekroonde remise koning van Borne. Maar hij miste dit keer de winst in het eindspel tegen Leo Springer. Loes Grooters had een ongunstige binding van een randschijf met  een centrum schijf die daardoor op de tocht kwam te staan en tegenstander Johan Essink profiteerde daarvan. Gerard Santen won heel overtuigend van Dexter Oude Egberink en Peter Behrens won ook royaal van Arie Hanegraaf die zijn dag niet had. Bart Venneker maakte korte metten met de plannen van Fons ten Broeke. Jos Moorman Kreeg het lastig met zijn randspel en Yuen Wong kon zo geleidelijk een sterke stelling opbouwen. Jos maakte een foutje en toen was het snel gebeurd. Gerrit Bosch nam Willem Buschers in een ijzeren omklemming en Willem kwam in een uitzichtloze positie terecht en strekte zijn hand uit als teken van overgave. Tonnie Keijzer en Peter van Esch speelden voor de halve finale van het bekertoernooi. Het was een fraaie inhoud rijke partij. Peter miste de winst na een foutje van Tonnie en verloor zelfs nog. Voor de analyses klik op de link:

L.Grooters-J.Essink 0-2

D.Oude Egberink- G.Santen 0-2