Interessant en onverschrokken.

Interessant en onverschrokken

Peter van Esch speelt interessant en Willem Buschers onverschrokken en altijd bereid de nodige risico’s te nemen. Ze speelden tegen elkaar en zorgden samen voor een ongekende zomerse uitsmijter. In een zeer gecompliceerde stand vond Willem de juiste oplossing niet en ging uiteindelijk de bieten brug op. Henk de lange had de betere positie tegen Gerard Santen en had een enorme kracht-zet kunnen doen maar dat werd niet gezien. Vervolgens won Henk het eindspel wel via een verassende combinatie. Michiel Hagreis kon schijfwinst forceren tegen Hans van der Zon maar dat werd niet gezien, maar in een dunne zag Hans de oplossing niet en verloor toch nog. Nico Rosink won al in de opening een schijf tegen Bart Venneker en ging vervolgens met solide spel richting winst. In een lastige stand plaatste Tonnie Keijzer een foute oploop en kon opgeven. Voor koploper Yuen Wong was het zijn zoveelste winstpartij. Freddy Olthof en Jelle Jepma kregen beiden een winstkans maar uiteindelijk werden de punten gedeeld. Gerrit Bosch en Jan Bosch gingen in een vermakelijke partij volkomen evenwichtig en onberispelijk richting puntendeling.

M.Hagreis- H. van der Zon 2-0

T.Keijzer- Y. Wong 0-2