Fraaie overwinning voor dam-team.

Op de zaterdag de uitwedstrijd naar Kampen. Er werd met 11-5 gewonnen en wat opviel waren de prachtige en soms zeer gedurfde partijen.

Vanuit een dun standje won Frank Eektimmerman zijn partij. Gertjan Kolsté profiteerde maximaal van een frivoliteit van zijn tegenstander. Michiel Hagreis miste twee keer de winst maar won alsnog. En Nico Rosink won via een eindspel finesse. Jan Koerselman verloor nadat hij een unieke kans kreeg op een combinatieve winst , maar dat werd niet gezien. Eit Veenstra kwam een schijf voor maar kwam uiteindelijk niet verder dan een puntendeling. Gerald Krol miste nog een winnende damcombinatie en daarna werd het remise. Roelof Jan de Haan speelde een zeer ingewikkelde en gedurfde partij met wisselende kansen ,maar nadat alle kruitdampen waren opgetrokken werd het remise. Op de vrijdagavond werd er gespeeld voor de onderlinge. Yuen Wong won tamelijk overtuigend van Henk de Lange. De opsluiting via een voltooide hekstelling werd Freddy Olthof uiteindelijk fataal tegen Michiel Hagreis. Jos Moorman en Bart Venneker gingen foutloos en in evenwicht naar een onberispelijke puntendeling. Peter van Esch verloor van Jan Bosch maar volgens de analyse was de eindstand toch niet gewonnen. Jelle Jepma had zijn dag niet en verloor al snel van Gerard Santen. Heel geleidelijk verkreeg Jan Koerselman steeds meer voordeel tegen Loes Grooters en hij rondde het bekwaam af. Vanuit een opsluiting was er een duidelijke winst voor Tonnie Keijzer tegen Gerrit Bosch.

Y.Wong- H. de Lange 2-0

M.Hagreis- F. Olthof 2-0