Energie slurpende partijen.

Partijen die snel beslist worden of lange energie slurpende partijen.

Michiel Hagreis kwam al snel een schijf voor en ging in soepele stijl richting overwinning tegen Dexter Oude Egberink. Gerard Santen kwam een schijf voor tegen Willem Buschers, maar die schrikt daar niet van. In een dunne stand liet Gerard zijn tegenstander nog ontsnappen richting puntendeling. Een randschijf vormt nog wel eens een dankbaar aanknopingspunt om naar hartenlust te combineren  Jos Moorman ondervond dat, hij liep in een kaatsingzetje tegen Henk de Lange en kwam een schijf achter en verloor. Fons ten Broeke en Freddy Olthof gingen gelijk op totdat Fons in een twee om drie doorbraak liep. Het klapstuk van de avond was de partij tussen Yuen Wong en Jan Bosch. Het werd een ware slijtageslag. Yuen maakte een reken foutje bij het uitvoeren van een doorbraak combi en kwam verloren te staan. Het eindspel was heel complex en Jan vond niet de juiste weg naar de winst, Hij verzuimde het om door te drukken en verloor zelfs nog.

D.Oude Egberink- M. Hagreis 0-2

W.Buschers- G. Santen 1-1