Twee avontuurlijke spelers.

Twee avontuurlijke spelers troffen mekaar.

Willem Buschers en Loes Grooters speelden een ongelooflijk fraaie partij, zeker ook wat betreft het aantal gemiste mogelijkheden. Begrijpelijk gezien de complexiteit van de standen die op het bord getoverd werden. Beide spelers hadden meerdere keren de kans om te winnen tijdens deze avond vullende partij . Het slot van de partij was verrassend en nogal onwaarschijnlijk na al deze schermutselingen. Het werd namelijk nog remise. Al in de opening combineerde Nico Rosink naar een schijf voorsprong tegen Freddy Olthof en dat leidde tot een soepele en overtuigende overwinning. Henk de Lange miste op het laatst nog een paar keer een snelle winst tegen Dexter Oude Egberink maar hij won toch nog overtuigend. Peter van Esch gaf misschien wat vroeg maar zeker niet ten onrechte op tegen een superieur spelende kampioen Yuen Wong. Gerard Santen won met sterk positie spel een schijf tegen Fons ten Broeke en daarna was er voor Fons geen houden meer aan. Bart Venneker kreeg aanvankelijk een goede stand tegen Jan Bosch. In het eindspel deed Jan nog een winst poging. Hoewel de stand remise was liet Bart zich toch nog verrassen.

G.Santen- F. ten Broeke 2-0

J.Bosch- B. Venneker 2-0