Freddy Olthof wint overtuigend

Al in de opening won Yuen Wong zijn partij tegen Gerrit Bosch.

Door een ongelukkige opbouw had Gerrit  geen goede zetten meer.  Zelfvertrouwen en waakzaamheid  zijn  belangrijke voorwaarden voor succes. Freddy Olthof won combinatief van Gerard Santen die op zoek is naar de juiste vorm. Henk de Lange had een onevenwichtige schijven verdeling en kwam daarmee in de problemen tegen Nico Rosink die vervolgens overtuigend de partij in zijn voordeel besliste. Willem Buschers werd combinatief verrast door Jos Moorman die onbedreigd afstevende op een overtuigende overwinning. Bart Venneker speelde eigenlijk een knappe en foutloze partij tegen Johan Essink, maar in het eindspel met een gelijkwaardige stand op het bord ging het toch nog mis voor Bart. Peter van Esch had al in de opening de winst kunnen forceren door middel van een dodelijke omklemming maar dat werd niet gezien. Tegenstander Jan Koerselman kreeg vervolgens de kans om te winnen via een lang overmacht eindspel maar hij gaf Peter de kans om remise te forceren.

D.Oude Egberink- H. van der Zon 0-2

W.Buschers- J.Moorman 0-2