Peter van Esch is sneldamkampioen.

Het sneldamkampioenschap van Borne stond op het programma.

Koortsachtig nadenken en vrijwel constant door de klok tot spoed gemaand. Groep A werd verrassend gewonnen door Peter van Esch die zich nu dus sneldamkampioen van Borne mag noemen. Tweede werd Nico Rosink. In groep B werd Loes Grooters overtuigend kampioen. Zij won al haar partijen. Tweede werd Willem Buschers. Op de zaterdag speelde het eerste team haar laatste wedstrijd van het seizoen. Er stond klasse behoud op het spel, maar die test werd glansrijk doorstaan. Er werd met 10-6 van Dokkum gewonnen. Tonnie Keijzer kreeg de punten cadeau want zijn tegenstander kwam niet opdagen. Een mooi steuntje in de ongetwijfeld gespannen ruggen. Frank Eektimmerman kwam weliswaar even verloren te staan maar laveerde daarna naar een gelijkwaardige remise. Gertjan Kolsté won omdat zijn tegenstander bezweek onder de alsmaar aanhoudende druk. Netjes en geconcentreerd werden de overige partijen naar de remise haven gelaveerd. Toch een mooie zesde plaats in de eindrangschikking!