Damavond met forcings.

Een damavond met forcings.

Nico Rosink won al snel van Gerard Santen ,Hij forceerde de winst via een achterloop met onafwendbare dreiging. Hans van der Zon tegen Bart Venneker leverde voor beide spelers kansen op. Bart kon al in de opening toeslaan via een damcombinatie maar dat werd niet gezien. Later in de partij forceerde Hans schijf- en partijwinst. Dexter Oude Egberink heeft patent op een systeem om de basis schijven zo lang mogelijk te laten staan. Gerrit Bosch won wel van Dexter .Hij won eerst een schijf en Dexter kreeg daarna geen kans meer op herstel. Yuen Wong won van Tonnie Keijzer, hij dwong dat af via een superieure positie. Tegen Peter van Esch had Freddy Olthof kunnen winnen met een zeer verrassende en fraaie combi, maar dat werd niet gezien. Vervolgens won Peter van Esch met een fraaie doorbraak. Michiel Hagreis verkreeg een gewonnen positie tegen Loes Grooters. Hij miste eerst nog een winst en gaf Loes de kans op een remise combi maar dat werd niet gezien en Michiel won alsnog.

G.Santen- N.Rosink 0-2

H.van der Zon- B.Venneker 2-0