Nederlaag voor het eerste team

Het eerste team speelde een uitwedstrijd in Emmeloord.

Echt lekker gaat het niet dit seizoen , er werd met 10-6 verloren en op geen enkel bord was er een kans op winst. Nico Rosink speelde een ingewikkelde partij en dat ging mis. Hij maakte er daarom nog maar een “Partie Bonnard” van maar dat hielp niet. Hij liep vast en moest opgeven. Frank Krijnen kwam terecht in een gecompliceerde positie, hij kreeg nog een paar keer de kans om de partij te redden maar dat werd niet gezien en hij verloor ook. Goede remises waren er voor Matthijs van Hofwegen, Roelof Jan de Haan, Gertjan Kolsté en Anton Jurg die met zijn positionele stijl eigenlijk bijna nooit in de problemen komt. Michiel Hagreis ontpopte zich op het dambord als de spreekwoordelijke “kat met de negen levens”. Hij ontsnapte meerdere keren aan een nederlaag maar zijn tegenstander weigerde consequent om de trekker over te halen en zo kwam het toch tot een puntendeling. Ook Jan Koerselman stond verloren maar hij wist nog een benauwde puntendeling uit het vuur te slepen. De nederlaag had dus nog groter uit kunnen vallen. Om nog wat goed te maken moet er de laatste wedstrijd eigenlijk wel gewonnen worden van het oerdegelijke Dokkum…..