“Volle bak” voor de damclub.

Een volle bak bij de Bornse Dam Vereniging op de vrijdagavond aan de Twijnerstraat.

Twee snelle beslissingen. Yuen Wong won al in de opening met een damcombinatie van Jos Moorman en Peter van Esch won snel van Dexter Oude Egberink. Loes Grooters won overtuigend van Freddy Olthof. Johan Essink speelde tegen “angstgegner” Willem Buschers en ging twee keer langs de rand van de afgrond maar Willem maakte geen gebruik van de mogelijkheden en ging strijdend ten onder. Michiel Hagreis en Gerrit Bosch speelden remise in een lange en interessante klassieke partij. Voor het provinciale team speelde Borne tegen Dos Heino . Er werd met 6-2 verloren.  Hans van der Zon liep al snel in een doorbraak combi en kreeg daarna geen kans meer op herstel. Tonnie Keijzer speelde remise, ook Jan Koerselman speelde remise en dat was een klein wonder want zowel Jan als zijn tegenstander hadden de partij kunnen winnen. Bart Venneker kreeg met een thematisch offer de kans op belangrijk voordeel maar dat werd niet gezien, en in het middenspel raakte Bart het spoor bijster en verloor.

Uitslagen onderlinge:

G.Santen- H. de Lange 1-1