Willem Buschers en zijn strijdlust.

De Bornse Dam Vereniging heeft clubavond op de vrijdagavond in de Fontein aan de Twijnerstraat 6 in Borne

Er werden weer spectaculaire partijen gespeeld. Gerard Santen had een lastige stand tegen Michiel Hagreis en Gerard liep in een verborgen damcombi en kon meteen opgeven. Arie Hanegraaf liet zich opsluiten door Jan Koerselman. Schijf- en partij verlies waren niet meer te voorkomen. Dexter Oude Egberink weerde zich uitstekend tegen Hans van der Zon . Hij kreeg zelfs een winstkans, maar in het eindspel had hij de oppositie tegen en verloor toch nog. Gerrit Bosch had een lastige taak. Hij moest het opnemen tegen clubkampioen Yuen Wong. Gerrit hield het lang vol met zijn geliefde klassieke speltype, maar uiteindelijk ging hij toch in de fout. Er zat wel een remise variant in de stand maar dat was lastig te vinden. Jos Moorman had een wat ongelukkige opbouw tegen Nico Rosink. Een bevrijdende ruil werd door Jos niet gezien en hij werd het slachtoffer van een damcombi. Jos kreeg zelf ook wel een dam maar daar schoot  hij niets mee op. Willem Buschers ging volop de strijd aan met Henk de Lange .Het werd een fraaie opsluitings-partij, maar Willem liep helaas in een zetje. Freddy Olthof heeft nog weinig ervaring maar desondanks wist hij het Tonnie Keijzer nog behoorlijk lastig te maken. Pas laat in het eindspel trok Tonnie de winst naar zich toe.

G.Santen- M.Hagreis 0-2

A.Hanegraaf- J.Koerselman 0-2