Jos Moorman miste de winst.

In de praktijk ligt het soms dicht bij mekaar.

De sterkere spelers winnen niet zomaar van wat lager geklasseerde tegenstanders. In het eindspel kon Dexter Oude Egberink nog remise maken tegen Gerard Santen, maar dat werd niet gezien. Ook Freddy Olthof speelde verdienstelijk tegen Jan Koerselman. In het eindspel kon Freddy remise forceren maar ook dat was niet eenvoudig en werd dus ook niet gezien. Arie Hanegraaf ziet een reddende ruil over het hoofd en leed schijf- en partij verlies tegen Willem Buschers. Ook Peter van Esch kon een solide ruil nemen maar koos voor een interessante optie en verloor van Gerrit Bosch. Een damblindheidje kostte Michiel Hagreis de kop tegen Nico Rosink. Hij speelde op een plakker die niet opging en moest een schijf inleveren en verloor de partij. Henk de Lange verloor de controle over het centrum en ontsnapte aan een nederlaag tegen Jos Moorman. Loes Grooters speelde tegen  kampioen Yuen Wong en ze hield het langer vol dan de meesten. Een ingenieuze verdediging werd echter niet meer door haar gevonden en Yuen  won alsnog.

Op de zaterdag was er een team wedstrijd. Het Noorden 2 staat laag op de ranglijst, maar toch ging het Bornse team met 9-7 onderuit tegen de noorderlingen. De nederlaag van Anton Jurg was onverwacht . Hij verloor in het eindspel. Matthijs van Hofwegen won zijn partij, maar ook Gerald Krol verloor , hij vergaloppeerde zich in het eindspel. Gertjan Kolsté speelde een prachtige centrum partij ,maar miste de winst. De overige partijen werden allemaal remise. En zo moet Borne voorlopig genoegen nemen met een uiterst bescheiden plek op de ranglijst.

D.Oude Egberink- G. Santen 0-2

P.van Esch- G.Bosch 0-2