Succes voor Bart Venneker.

Onderlinge- en team wedstrijd op de vrijdagavond bij de Fontein aan de Twijnerstraat.

Voor de onderlinge profiteerde Yuen Wong  optimaal van een volle niet ontwikkelde linker vleugel van tegenstander Gerard Santen. Freddy Olthof vond niet de juiste verdediging tegen Nico Rosink en leed schijf- en daarna ook partij verlies. Gerrit Bosch liep in een vrijwel gelijkwaardige partij in een combinatie tegen Michiel Hagreis en kwam er niet meer aan te pas. Arie Hanegraaf kwam in een hekstelling te staan tegen Henk de Lange en wist daar niet meer zonder schijf- en partij verlies uit te komen.

Spanning en vermoeidheid na langdurig gepeins hebben ongetwijfeld een rol gespeeld bij de team wedstrijd tussen Borne en de Hammerdammer. Bart Venneker had eigenlijk tot twee keer toe kunnen verliezen door een combinatie maar dat werd niet gezien. In plaats daarvan wist Bart zijn tegenstander een schijfje af te snoepen en ging daarna gedecideerd richting overwinning. Een degelijke remise was er voor Jos Moorman. Jan Koerselman was wat royaal in een eindspel afwikkeling , hij ontsnapte aan een nederlaag en het werd nog remise. Niks aan de hand in een stand in het gevorderde middenspel maar door een onnauwkeurigheid ging Tonnie Keijzer toch ten onder. En met 4-4 was de eindstand keurig in evenwicht. Voor de analyses klik op de link:https://www.tdambase.com/sharedgames/game.php?p=GntNlptjxM1XLJNr3N1vVokd0yiciZSn

G.Santen- Y.Wong 0-2

N.Rosink- F.Olthof 2-0