Goede vorm Loes Grooters.

Een druk weekend voor de Bornse Dam Vereniging.

Op de vrijdagavond de onderlinge. Willem Buschers verloor al snel combinatief van Jan Koerselman. Arie Hanegraaf onderstreepte zijn goede vorm middels een overwinning op Freddy Olthof. Bart Venneker miste twee keer een combinatieve winst tegen Leo Springer en uiteindelijk werd het remise. Loes Grooters is ook goed bezig, ze won van Gerard Santen. In een lange partij miste Tonnie Keijzer een lastig geitenpaadje naar een remise tegen Nico Rosink en Tonnie ging uiteindelijk ten onder. Op de zaterdag speelde het eerste team een wedstrijd tegen de reserves van het sterke Hoogeveen. Frank Eektimmerman bekroonde een goede partij met eindspel winst. Roelof Jan de Haan forceerde schijf- en partijwinst. Gertjan Kolsté speelde een prachtige partij. Hij miste de winst en het werd remise. Nico Rosink ontsnapte aan verlies en kon nog remise maken. Een gelijkwaardige puntendeling was er voor Anton Jurg. Michiel Hagreis werd het slachtoffer van een ongunstige randschijf en verloor. Jan Koerselman koos voor een verkeerde opbouw en ging de bietenbrug op. En toen ook Leo Springer nog verloor was de nipte 9-7 nederlaag een feit. Voor de analyses van de teamwedstrijd klik op de link:https://www.tdambase.com/sharedgames/game.php?p=GnrbJZlpVEUCdmpDKHCPKAvgbMBg16GC

J.Bosch- G.Bosch 1-1

J.Moorman- H. van der Zon 1-1