Grote zege voor bondsteam

Een goedbezochte clubavond en een nieuw aspirant-lid.

Freddy Olthof damde al lang niet meer, maar besloot om de club te bezoeken en speelde een verdienstelijke partij tegen Loes Grooters. Hij kon zelfs een schijf winnen maar dat werd niet gezien. Loes miste nog een winstkans het leek remise te worden maar Loes won alsnog. Jos Moorman combineerde naar dam en Peter van Esch kon het opgeven. Leo Springer was niet opgewassen tegen het sterke centrumspel van Michiel Hagreis. Ondanks dat Arie Hanegraaf twee schijven voorstond had Dexter Oude Egberink toch kunnen winnen met een fantastische zevenklapper. Uiteindelijk werd het nog remise. Johan Essink miste de winst omdat hij een vierslag gunstiger had kunnen nemen tegen Willem Buschers maar uiteindelijk won Johan alsnog van zijn angstgegner. Hans van der Zon liep in een lichte combi tegen Nico Rosink en verloor. Een taaie partij van Gerard Santen tegen Tonnie Keijzer maar Tonnie won uiteindelijk toch wel. Bart Venneker liep in een kaatsing-zetje tegen Jan Bosch, hij sputterde nog lang tegen maar dat mocht niet baten. Henk de Lange kwam een schijf achter tegen Yuen Wong maar had nog iets compensatie. Henk zag dat niet en gaf het op. Voor de analyses klik op de link:https://www.tdambase.com/sharedgames/game.php?p=YfmFSLLlv5h9PkfztVG4OZtsUeq8qpvd

Op de zaterdag speelde het bondsteam in Leeuwarden tegen de reserves van Huizum. Er werd met maar liefst 13-3 gewonnen. Onberispelijke remises waren er voor Michiel Hagreis en Roelof Jan de Haan. Nico Rosink won via een altijd weer verrassende Coup Royal. Gertjan Kolsté ging met zijn sterke centrumstand als een stoomwals over zijn tegenstander heen. Frank Krijnen kon zeer fraai winnen maar dat werd niet gezien en in het eindspel met remise in het verschiet won hij alsnog. Leo Springer stond een schijf voor maar liet de winst lopen door een wat ongelukkige opbouw en het werd remise. Matthijs van Hofwegen stond gewonnen maar speelde de verkeerde variant en de tegenstander had nog een remise kans maar die gaf onnodig een schijf weg en Matthijs won alsnog. Anton Jurg stond royaal gewonnen maar verzuimde een afruil maar stond nog wel een schijf voor. Zijn tegenstander gaf op terwijl er nog een analytische remise in de stand zat. Voor de analyses klik op de link:https://www.tdambase.com/sharedgames/game.php?p=jAYZuLYJTcMMhE3bY2Od9CNXFYdKSz2l

P.van Esch- J.Moorman 0-2

L.Springer- M.Hagreis 0-2