Verdienstelijke remise voor Dexter Oude Egberink.

Een topper met een hoge amusement-waarde.

En dat was de partij tussen de nummers 1 en 2 Yuen Wong en Nico Rosink. Het leek remise te worden maar met weinig bedenktijd en een gecompliceerde stand met wederzijds een dam op het bord trok Yuen uiteindelijk toch aan het langste eind. Een verdienstelijke en verdiende remise tegen Loes Grooters , zo kreeg Dexter Oude Egberink loon naar werken. Tonnie Keijzer miste eerst nog de combinatieve winst tegen Willem Buschers, maar een paar zetten alter sloeg hij alsnog combinatief toe. Henk de Lange forceerde schijfwinst tegen Hans van der Zon maar hij liet de partij nog remise lopen. Peter van Esch speelde aan de rand, hij werd langzaam maar zeker weggedrukt door het sterke centrumspel van Michiel Hagreis. Gerrit Bosch combineerde zich naar de winst tegen Arie Hanegraaf. Voor de partijen klik op de link:https://www.tdambase.com/sharedgames/game.php?p=viANmEkiicTVCfmgaIPnINuyRR3y7Ff2

Het eerste team speelde op de zaterdag een thuiswedstrijd tegen De Vechtstreek Gramsbergen. Een middagje om het beste beentje voor te zetten. Maar nee, Borne werd beentje gelicht door de Gramsbergers. Er werd geen enkele partij gewonnen. Gerrit Bosch liep in een combinatie maar kon op het laatst nog remise forceren maar die laatste strohalm werd niet gegrepen.

Gertjan Kolsté liep in een wel heel verraderlijke forcing en kwam er niet meer aan te pas. Voor de partijen klik op de link:https://www.tdambase.com/sharedgames/game.php?p=AzLn9YdC3ZDt82R5MKOa50vVZRDwJTXV

J.Bosch-L.Springer 1-1

P.van Esch- M.Hagreis 0-2