Fraaie kracht-zet van Jos Moorman.

Verrassende ontwikkelingen bij de Bornse Dam Vereniging.

Gerard Santen miste de kans om met de bomzet een schijf voor te komen. Maar even later kreeg hij de kans om naar twee schijven voorsprong te combineren en die kans werd wel gegrepen. Maar tegenstander Fons ten Broeke sloeg terug met een doorbraak combi, en toen het remise leek te worden liet Fons zich toch nog de kaas van het brood eten. Bart Venneker verzilverde een fraaie damcombi en verkreeg zo een straal gewonnen stand ,maar liep toch nog in een laatste valstrik die Loes voor hem gespannen had, hij liep in een doorbraak combi. En zo eindigde deze partij toch nog in remise. Geheel volgens de voorspellingen eindigde de partij tussen Jan Bosch en Henk de Lange in een tamelijk vreedzame remise, want beide spelers kennen mekaar door en door. Arie Hanegraaf miste in het gevorderde middenspel de remise tegen een doorgebroken Hans van der Zon. Leo Springer had een goede stand tegen Jos Moorman maar profiteerde daar niet van. Na een onnauwkeurigheid van Leo kwam Jos met een prachtige kracht-zet en forceerde schijf- en partijwinst. Ontploffingsgevaar op het dambord in de gewaagde en ingewikkelde partij tussen Willem Buschers en Johan Essink. Johan kwam op winst te staan maar verzuimde dat. Op het moment dat hij remise wilde maken koos hij voor een verkeerde voortzetting en hij werd totaal verrast door een verassende drieslag en underdog Willem kon twee punten op zijn conto bijschrijven.

G.Santen- F. ten Broeke 2-0

L.Grooters- B.Venneker 1-1