Yuen Wong bekerkampioen.

Yuen Wong is bekerkampioen.

Hij kwam een schijf voor en won probleemloos van Tonnie Keijzer. Gerrit Bosch speelde een onberispelijke partij tegen Nico Rosink die een gestroomlijnde opbouw hanteerde  en dat werd dus remise. Hans van der Zon stond analytisch verloren tegen Peter Behrens maar dat werd niet gezien. Peter zag een dreiging die er niet was en gaf pardoes op in een remisestand. Jos Moorman stond op winst , hij kon de stand op prachtige wijze laten vastlopen maar zag dat niet en vervolgens benutte Bart Venneker een winnende damcombi. Een plotselinge remise wending werd niet meer door Jos gezien.

Er zijn er twee voor nodig om een mooie partij te spelen.Peter van Esch  staat bekend om zijn prachtige ingewikkelde partijen en Willem Buschers werkte daar dit keer graag aan mee. Peter ging langs de rand van de afgrond want Willem kon winnend combineren maar liet dat na. Bij het uitvoeren van een ruil met slagkeuze sloeg Willem  verkeerd en werd het slachtoffer van een damcombi. “Uiteraard”  speelde Henk de Lange weer op uiterst degelijke wijze remise en hij deed dat ditmaal tegen Michiel Hagreis. Arie Hanegraaf en Fons ten Broeke hadden nog een vrij volle stand met wederzijds een dam op het bord en besloten toen om het op remise te houden. Voor analyses klik op de link:https://www.tdambase.com/sharedgames/game.php?p=XLIx3RgB9fZehEULvz3tmqjamDg56O4U

Uitslag bekerfinale:

T.Keijzer- Y.Wong 0-2