Arie Hanegraaf en de gemiste winst.

Arie Hanegraaf miste een winnende damcombi tegen Jan Bosch.

In het eindspel had Arie nog steeds remise kansen maar de winst ging toch naar Jan. Ondanks een schijf achterstand had Tonnie Keijzer in het middenspel toch nog een remise kansje tegen Nico Rosink maar dat werd niet meer gezien. Loes Grooters maakte een foutje in de opening en Henk de Lange kwam een schijf voor en moest het ver opgedrongen kleinood verdedigen en dat lukte en Henk kon zijn voorsprong consolideren. Een fraai kunstwerk creëren maar vervolgens verzuimen om er de laatste hand aan te leggen. Op zeer knappe wijze forceerde Peter van Esch een schijf voorsprong tegen Fons ten Broeke maar helaas gaf Peter de winst uiteindelijk nog uit handen. Gerrit Bosch is helemaal verknocht aan het klassieke speltype en zijn bekwaamheden maken hem tot een gevreesde tegenstander. Ditmaal deelde hij de punten met Michiel Hagreis. Weer winst voor Yuen Wong, ditmaal tegen Peter Behrens en het kampioenschap kan Yuen nu al niet meer ontgaan. Voor de analyses klik op de link:

Op de zaterdag was er de finale van de nationale bekercompetitie met de deelname van een sterk  viertal van de Bornse Dam Vereniging. Een strijd over zes ronden, er liepen diverse wereldtoppers rond en Borne eindigde verdienste op plek 10 in een deelnemersveld van 23 teams. Anton Jurg was opvallend goed in vorm en behaalde 9 punten uit 6 wedstrijden. Yuen Wong had 8 uit 6 en Nico Rosink en Michiel Hagreis beiden 4 uit 6.

G.Santen- W.Buschers 1-1

J.Bosch- A.Hanegraaf 2-0