Landelijke sensatie.

Een inhoud rijke avond bij de Bornse Dam Vereniging.

Gerard Santen kreeg de winst op een presenteerblaadje. Tegenstander Hans van der Zon trapte in een dam combinatie. Henk de Lange vond geen uitweg meer en Nico Rosink profiteerde combinatief. Jan Koerselman tegen Gerrit Bosch werd remise. De lastige winst werd door Jan niet gevonden. Bart Venneker kon remise maken tegen Loes Grooters maar zag dat niet  en ging de bietenbrug op. Een uiterst fraaie winst was er voor Jos Moorman tegen Fons ten Broeke. Door middel van een ingewikkelde slagen wisseling kreeg hij een beslissende voorsprong. Nadat  Leo Springer eerst de winst gemist had hield Peter Behrens het heel lang vol maar in het zicht van de haven ging het alsnog mis. Een overtuigende overwinning voor Arie Hanegraaf. Hij won combinatief van een ploeterende Willem Buschers. Michiel Hagreis kwam enigszins lastig uit de opening ,maar hield het nog lang vol tegen Yuen Wong maar die won uiteindelijk wel. Voor de partijen en analyses klik op de link:

Sensatie op de zaterdag. Een nul om vier besliste de team wedstrijd in Leek. Zeven keurige remises ,hoewel die van Roelof Jan de Haan fortuinlijk was. Hij liep in een doorbraak-combi maar gelukkig zag zijn tegenstander het niet. De tegenstander van Michiel Hagreis wou afruilen maar gaf pardoes vier schijven weg. Daarmee was de 9-7 overwinning een feit. Het team staat nu op een gedeelde tweede plaats in de landelijke eerste klasse.

G.Santen- H. van der Zon 2-0

D.Oude Egberink- J.Essink 1-1