Borne triomfeert.

Windkracht 10 bij de Bornse Dam Vereniging.

Sommige spelers trotseerden de elementen en speelden hun partijen. Het had er alle schijn van dat hij zich zorgen maakte over zijn dakpannen want Gerard Santen liep in de Coupe Philippe en met zoveel wind in de zeilen won Michiel Hagreis snel en comfortabel. Nico Rosink speelde op orkaankracht en Bart Venneker bezweek al snel aan de gevolgen. Peter van Esch kwam terecht in een dodelijke kettingstelling en Yuen Wong ging vrolijk verder met zijn schrikbewind. Dexter Oude Egberink hield moedig stand maar was uiteindelijk niet opgewassen tegen het surplus aan klasse van Leo Springer. Op de zaterdag speelde het Bornse team een thuiswedstrijd tegen Damkring Emmeloord en het werd een ware thriller. Leo Springer ,Jan Koerselman en Roelof Jan de Haan verloren hun partij, remise was er voor Michiel Hagreis. Anton Jurg , Nico Rosink en Frank Krijnen wonnen allen  en een taaie en lange partij van Gertjan Kolsté was cruciaal voor de einduitslag. Hij werd de held van de dag want goed doorzetten leverde hem uiteindelijk de overwinning op. Een inspectie naderhand op een mogelijke herhaling van zetten leverde geen problemen op en de zwaarbevochten 9-7 overwinning was daarmee een feit.

Voor de partijen en analyses klik op de link:

Uitslagen onderlinge:

Y.Wong- P.van Esch 2-0