De vorm van Peter Behrens

Peter Behrens verkeerd in een goede vorm.

Hij toverde een mooie damcombinatie op het bord en ontweek alle valstrikken en daar kon Willem Buschers niets meer tegen inbrengen. Hans van der Zon miste een fraaie damcombinatie die hem winstkansen zou hebben verschaft , maar verder weerde tegenstander Bart Venneker zich kranig en het werd remise. Leo Springer speelde een positionele partij en dat ging gepaard met het nodige geduld. Uiteindelijk slaagde hij er in om tegenstander Jan Koerselman een schijfje te ontfutselen en deze tegenslag kwam Jan niet meer te boven. Yuen Wong speelde een klassiekje en maakte optimaal gebruik van de mogelijkheden en een ploeterende Gerrit Bosch restte niets anders dan overgave. De partij van Arie Hanegraaf tegen Dexter Oude Egberink was er één met wisselende kansen. Diep in het eindspel leidde dat tot een onvermijdelijke puntendeling. Peter van Esch kwam al snel een schijf voor tegen Fons ten Broeke maar Peter kreeg te kampen met een wegebbende concentratie. En tot zijn schrik trapte hij in een damcombinatie, maar Fons zag het niet en de uiteindelijke winst voor Peter pakte nog behoorlijk royaal uit. Jos Moorman hield het goed vol tegen Nico Rosink, maar zoals wel eens vaker trapte Jos in een combinatie en kwam er nier meer aan te pas.

N.Rosink-J.Moorman 2-0

L.Springer- J.Koerselman  2-0