Gerrit Bosch en zijn gereedschapskist.

Een vermakelijk dam avondje met een toetje op de zaterdag.

Ayla Plat liep in een lichte combi en Yuen Wong wist daar wel raad mee. Peter Behrens tegen Bart Venneker was voor de neutrale toeschouwer een uiterst vermakelijke partij. Kansen over en weer en uiteindelijk trok Peter Behrens met een mooi gespeeld eindspel aan het langste eind. Met een fraaie  combi besliste Gerrit Bosch zijn partij en Fons ten Broeke moest de strijd staken.. Na afloop verklaarde Gerrit dat hij deze combi al tientallen jaren in zijn gereedschapskist heeft zitten. Henk de Lange tegen Michiel Hagreis was een strategische manoeuvreer-partij en dat werd een redelijk snelle remise. Ook Hans van der Zon en Jan Koerselman rookten de vredespijp. Jos Moorman won van Arie Hanegraaf. Op de zaterdag speelde Borne een wedstrijd in Hijken tegen Hijken DTC 3. Een uiterst spectaculaire wedstrijd. De kalk viel bijna van de muren! Leo Springer verloor en in een spectaculaire partij ging ook Jan Koerselman ten onder en Borne begon aan een inhaalrace. Gerrit Bosch ging langs de rand van de afgrond maar bereikte remise. Roelof Jan de Haan en Anton Jurg wonnen hun partijen,  Frank Krijnen stond gewonnen maar verloor uiteindelijk nog. Met moeite wist Gertjan Kolsté zijn partij te winnen. Zou het dan toch nog goed komen? Uiteindelijk worstelde Michiel Hagreis zich naar een gewonnen positie. Plotseling stopte de partij. Er werd remise overeen gekomen. De slotstelling stond gewonnen voor Michiel!  Een 8-8 gelijkspel derhalve. Voor de Bornse spelers was dit een teleurstellend resultaat.

Voor de analyses klik op de link:

H.de Lange- M.Hagreis 1-1

A.Plat- Y.Wong 0-4