Mooie remise voor Gerard Santen

Beker-koorts bij de Bornse Dam Vereniging.

Voor de beker speelde Yuen Wong tegen Bennie Vetketel, Aanvankelijk weerde Bennie zich goed maar de superioriteit van kampioen Yuen Wong gaf toch de doorslag. Na een ongelukkige ruil kwam Jan Koerselman een schijf achter en Nico Rosink bereikte op comfortabele wijze de halve finale. Voor de onderlinge laat Dexter Oude Egberink de laatste weken  zien dat hij vorderingen heeft gemaakt. Hij speelde verdienstelijk remise tegen Peter Behrens. Gerrit Bosch deed een grote ruil maar die leverde Michiel Hagreis belangrijk voordeel op en als een terriër beet Michiel zich vast in zijn tegenstander en liet niet meer los. Gerard Santen speelde een prima partij en werd beloond met een puntendeling tegen een  door de wol geverfde Leo Springer. Willem Buschers tegen Bart Venneker was echt een partij met wisselende kansen. Net toen het remise leek te worden vergreep Willem zich op dramatische wijze aan de stand. Jos Moorman en Henk de Lange bestreden mekaar in een langdurig en taai klassiek gevecht. Henk miste een oploop met geforceerde schijfwinst en na een drie om drie werd het toch nog snel remise. Fons ten Broeke “bond” Arie Hanegraaf aan zijn agrarische zegekar.

Uitslagen beker:

J.Koerselman- N.Rosink 0-2