Kampioenschap voor de Bornse Dam Vereniging.

Diep gepeins tijdens de kampioenswedstrijd.

Een speler kan ook een totale offday hebben.

Loes Grooters overkwam het. Ze maakte twee grote fouten en zat te wachten op de genadeklap, maar Marinus Freriks wist zich geen raad met deze weelde , hij maakte zelf ook nog een fout en presteerde het om de partij nog remise te laten lopen. Gerard Santen en Willem Buschers speelden een prachtige partij totdat  Willem in al zijn onverschrokkenheid een ernstige fout maakte en Gerard was er als de kippen  bij om dat te verzilveren. Jelle Jepma lijkt zijn vormcrises achter zich te hebben gelaten maar verloor toch van een zeer geroutineerde Peter van Esch. Bart Venneker liet zich opsluiten in de kettingstelling en tegen Leo Springer is er dan geen ontsnapping meer mogelijk. In zijn allereerste partij liet Niels ter Brake zien dat hij beschikt over het nodige inzicht, hij kwam zelfs gewonnen te staan maar verloor uiteindelijk toch van Dexter Oude Egberink. Een latertje werd het bij de partij tussen Fons ten Broeke en Arie Hanegraaf. Fons kon er maar geen genoeg van krijgen maar uiteindelijk werd toch besloten om de punten te delen.

Het provinciale team speelde tegen de directe concurrent   de Hammerdammer om het kampioenschap in de eerste klasse oost. Het begon zeer voorspoedig , teamleider Jos Moorman won al snel en toen ook Jan Koerselman zijn partij won leek het snel beslist te worden maar het liep anders. Nico Rosink had een misverstand over het speeltempo en kwam daardoor in acute tijdnood en miste daardoor de remise. Vreemde capriolen op de borden van Jan Bosch en Gerrit Bosch, maar deze partijen eindigden beide in remise. Michiel Hagreis wist uiteindelijk op moeizame wijze een punt uit het vuur te slepen en daarmee was de 7-5 overwinning een feit.

F.ten Broeke- A.Hanegraaf 1-1

L.Grooters- M.Freriks 1-1