Het dam-virus heerst in Borne.

Er was weer veel moois te zien bij de Bornse Dam Vereniging.

In de onderlinge ging Jos Moorman gelijk op met Michiel Hagreis, maar Jos liep en een damcombinatie en Michiel maakte succesvol jacht op de los staande schijfjes van Jos. Jan Koerselman speelde een taaie partij tegen Henk de Lange maar liep in een damcombinatie en kon het meteen opgeven. Jan Bosch pleegde harakiri door een damcombinatie toe te laten en Yuen Wong wist daar wel raad mee en gaat als een grootvorst aan de leiding in de onderlinge. Peter van Esch toonde zich slagvaardig. Hij forceerde schijfwinst tegen Gerard Santen. Jelle Jepma weerde zich kranig tegen Marinus Bosman maar verloor uiteindelijk toch. Niels ter Brake kreeg een damcombinatie tegen maar had na een frivole zet van Willem Buschers zelfs kunnen winnen , maar het was toch Willem die aan het langste eind trok. Loes Grooters tegen Arie Hanegraaf was een partij met wisselende kansen en de puntendeling die daaruit voortvloeide was daarom ook volkomen terecht. Fons ten Broeke leek aan de winnende hand tegen Dexter Oude Egberink totdat hij ergens opliep en vervolgens ging Dexter met een slimme plakker naar de damlijn. Dexter had zijn basis nog staan en met handige dam-manoeuvres wist hij de schijven van Fons uit de weg te ruimen en zo boekte Dexter een fraaie overwinning.

Het landelijke team won met 12-8 van Eye-t webdesign uit Wapenveld en staat met 12 uit 10 op een verdienstelijke subtop plaats. De dirigent achter deze geoliede machine is teamleider Roelof Jan de Haan die met zijn slimme opstellingen steeds  weer de juiste spelers tegenover mekaar weet te krijgen. Helaas was Roelof Jan de enige die zijn partij verloor. Er leek voor hem geen vuiltje aan de lucht totdat hij in een verraderlijke doorbraak liep. Er werden drie partijen gewonnen. Nico Rosink won ,Gerrit Bosch deed dat heel overtuigend hij overrompelde de lange vleugel van zijn tegenstander. Matthijs van Hofwegen was wat fortuinlijk met zijn overwinning. Hij had een combinatie tegen kunnen krijgen. Gertjan Kolsté verzuimde een fraaie doorbraak combinatie. Frank Krijnen speelde remise maar had een fraaie en verrassende damcombinatie kunnen nemen. Michiel Hagreis stond een schijf voor maar liet zijn tegenstander uiteindelijk toch nog ontsnappen en Jan Koerselman had zijn tegenstander volledig vast kunnen zetten maar ook dat werd remise.

J.Moorman- M.Hagreis 0-2

F.ten Broeke- D.Oude Egberink 0-2