De wederopstanding van Willem Buschers.

Spanning en wedstrijdemoties in positieve zin  kenmerkten het weekend bij de Bornse Dam Vereniging.

Spannend klassiekje in de partij tussen Gerrit Bosch en Henk de Lange. Henk moest het wel even secuur spelen maar bereikte een gelijkwaardige puntendeling. Weer winst voor Marinus Freriks, ditmaal ging dat ten koste van Jelle Jepma. Bennie Vetketel speelde een prima partij tegen Jos Moorman, totdat hij een combinatie uitvoerde die helaas niet klopte. De vergeefs geïnvesteerde schijven maakten zijn situatie volstrekt kansloos. Leo Springer en Peter van Esch speelden foutloos en dat leidde tot een puntendeling. Gerard Santen had een verassende doorbraak kunnen nemen tegen Arie Hanegraaf maar dat werd niet gezien en het werd remise. Michiel Hagreis en Jan Bosch gingen gelijk op totdat Michiel voor zijn doen een ernstige fout maakte en meteen kon opgeven. Na een aantal weken met matige resultaten won WiIlem Buschers zijn tweede partij op rij .In een ongebruikelijke maar uiterst vermakelijke flankpartij toonde Willem  zich de meerdere ten opzichte van Fons ten Broeke. Yuen Wong en Nico Rosink, de kraker tussen de nummers 1 en 2 eindigde in remise. Volgens sommige eindspel kenners had er wel winst in gezeten voor Yuen.

Het eerste team leed een 12-8 nederlaag tegen het sterke Drachten. Nico Rosink en Roelof Jan de Haan  wonnen weliswaar hun partij maar hadden ook zomaar kunnen verliezen. Winst was er ook voor Matthijs van Hofwegen , maar er stonden vijf nederlagen tegenover. Voorlopig een vijfde plaats voor het Bornse team en dat is nog steeds een subtop klassering. Na de wedstrijd zocht iemand zijn vastmaakbandjes? Het zal toch niet zo zijn dat deze speler zijn partij ervaren heeft als een dollemansrit in een achtbaan? Het ijsbaangebouw waarin deze keer gespeeld werd staat in ieder geval zo vast als een huis.

J.Jepma- M.Freriks 0-2

G.Bosch- H. de Lange 1-1