De vooruitgang van Jelle Jepma.

Verrassende ontwikkelingen bij de Bornse Dam Vereniging.

Jelle Jepma liet zien dat hij vorderingen maakt. De zetten die hij speelt zijn een stille getuige van voortschrijdend inzicht. Hij hield het lang vol tegen de toch zeer geroutineerde Loes Grooters, maar uiteindelijk was het toch Loes die aan het langste eind trok. Nico Rosink heeft al jaren een abonnement op de tweede positie, maar nu werd er toch aan zijn stoelpoten gezaagd. Hij kwam zelf niet verder dan een puntendeling tegen een goed spelende Leo Springer. “Coupe-pleger” Michiel Hagreis won van Gerrit Bosch en komt ,voorlopig?, zomaar op die fel begeerde tweede plaats te staan. De eerste plaats is voorlopig uitsluitend voorbehouden aan Yuen Wong , die dit seizoen een waar “schrikbewind” uitoefent. Ditmaal werd Hans van der Zon achteloos aan zijn zegekar gebonden.

In een interessante partij had Henk de Lange  het lastig tegen de sterk spelende Johan Essink, maar uiteindelijk werd het toch remise. Jan Bosch combineerde er lustig op los tegen Jos Moorman die nadrukkelijk op zoek is naar zijn goede vorm. De overwinning van Bart Venneker op Dexter Oude Egberink was overtuigend. Jan Koerselman won ook , maar dat gebeurde pas na hardnekkig verzet van Willem Buschers. Fraai was de forcing die Bennie Vetketel op het bord bracht tegen Fons ten Broeke, hij bekroonde dat met een winnende plakker. Peter van Esch en Marinus Freriks speelden een ingewikkelde partij met wisselende kansen, maar uiteindelijk besliste Peter de partij met een fraaie damcombinatie.

D.Oude Egberink- B.Venneker 0-2

B.Vetketel- F. ten Broeke 2-0