Triomfaal succes voor dam-team.

Op de clubavond van de Bornse Dam Vereniging waren dit keer alle partijen online via toernooibase te volgen!

Marinus Freriks kwam een schijf achter tegen een steeds beter spelende Jelle Jepma , maar hij wist zijn achterstand weer goed te maken en uiteindelijk werd het een puntendeling. Dexter Oude Egberink had het lastig tegen de zeer geroutineerde Loes Grooters , maar hij wist toch op knappe en volhardende wijze een remise uit het vuur te slepen. Johan Essink en Peter van Esch speelden een prachtige en ingewikkelde strijd  een heuse “Partie Bonnard,” genoemd naar een Franse grootmeester die er een genoegen in schepte om regelmatig langs afgronden te gaan. Peter maakte een foutje en Johan nam een geraffineerde en winnende doorbraak. Jos Moorman was weer eens zetjes-gevoelig , hij gooide de stand open tegen Hans van der Zon en kreeg een damcombinatie om de oren, die overigens op twee heel verschillende manieren mogelijk was. Bennie Vetketel vergiste zich in een ruilpoging en buurman Gerard Santen profiteerde maximaal. De nummers 1 en 2 Yuen Wong en Nico Rosink speelden tegen elkaar, en de stand werd steeds dunner en leek richting remise te gaan, maar het was toch weer Yuen die aan het langste eind trok. Tonnie Keijzer en Michiel Hagreis vochten een verbeten bekerduel uit. Tonnie keek met een positioneel oog naar de stand maar zag een fatale combinatie over het hoofd.

Op de zaterdag speelde het eerste team een thuiswedstrijd tegen Fryslân 2. Weliswaar was dat team niet compleet verschenen, maar dat doet niets af aan de prestatie van de Bornse dammers. Er werd met maar liefst met 16-4 gewonnen. Winst partijen waren er voor Nico Rosink, Roelof Jan de Haan, Matthijs van Hofwegen en Gertjan Kolsté. Tonnie Keijzer miste nog een winnende combinatie. Het team heeft weer kleur op de wangen en is opgerukt naar een zesde positie.

L.Grooters- D.Oude Egberink 1-1

G.Bosch- J.Bosch 1-1