Hans van der Zon en het taaie spelletje.

Weer genoeg stof tot nadenken bij de Bornse Dam Vereniging.

Jan Bosch ging wel heel snel onderuit tegen Tonnie Keijzer omdat hij wat al te snel een routineuze opbouw zet speelde en de dikke damzet die er op volgde niet meer uit liet voeren. Jos Moorman stond nog vrijwel gelijkwaardig toen hij een onlogische zet speelde en meteen verrast werd door een dodelijke combinatie , en Yuen Wong kon, alweer, heel snel twee punten op zijn conto bijschrijven. Het lijkt er nu al weer op dat Yuen fluitend op weg is naar zijn zoveelste kampioenschap. Het is nog wachten op een tegenstander die hem nog eens een keer een spaak in het wiel gaat steken. Leo Springer maakte een ernstige fout tegen Gerard Santen en kwam een schijf achter. In een vijf om vier met een gewonnen stand voor Gerard werd besloten tot een puntendeling. “Ik ben tevreden met remise “ zo liet Gerard na afloop weten.

Door een verborgen gat in zijn stelling kwam Marinus Freriks een schijf achter tegen Bart Venneker en deze tegenslag kwam hij niet meer te boven. Dexter Oude Egberink doorloopt een goed leerproces, Op handige wijze ontfutselde hij Willem Buschers een schijf. Op zijn routine wist Willem uiteindelijk toch nog een puntendeling uit het vuur te slepen. Henk de Lange beukte nadrukkelijk op de poort van Gerrit Bosch , maar die gaf geen krimp. Uiteindelijk gingen beide punten naar Gerrit Bosch omdat Henk een foutje maakte in een klassiek achtige stand. Hans van der Zon speelde een taai randspelletje tegen Michiel Hagreis en bereikte daarmee een verdiende puntendeling.

Op de maandag werd er door het tweede team en wedstrijd gespeeld in Hellendoorn en het leek een gelijkspel te worden. Er waren overwinningen voor Hans van der Zon ,Jos Moorman en Tonnie Keijzer. In de laatste partij kwam Henk de lange door een opbouwfout in een verloren stand terecht, maar zijn tegenstander haalde te snel dam en deze werd weer afgenomen. Met een  schijf minder sleepte Henk een remise uit het vuur en er werd zowaar nog met 7-5 gewonnen. Koploper in de eerste klasse oost, een weelde om even van te duizelen.

De uitslagen:

B.Vetketel- J.Jepma 2-0