Jelle Jepma wint een marathon-partij.

Een zeer goede opkomst bij de Bornse Dam Vereniging, ook wel “volle bak” genoemd.

Een boeiende strijd tussen Tonnie Keijzer en Johan Essink en dat leidde tot een terechte puntendeling. Bennie Vetketel trapte in de hielslag en dat was niet de eerste keer. Een achilleshiel hebben voor de hielslag. Jos Moorman profiteerde maximaal. De strijd tussen Jelle Jepma en Dexter Oude Egberink duurde maar liefst 95 zetten. Al die zetten waren nodig voor het overmachts-eindspel dat gewonnen werd door Jelle. Gerrit Bosch zette zijn beste beentje voor . Hij speelde probleemloos remise tegen Nico Rosink. Met een dikke damzet won Gerard Santen van Fons ten Broeke terwijl Marinus Freriks op zoek is naar zijn goede vorm. Dit keer verloor hij van Willem Buschers. Henk de Lange en Jan Bosch speelden dit keer eens een interessante partij in hun zoveelste onderonsje. De eerste keer was in een grijs verleden toen de koppen nog niet grijs waren. Henk miste tot twee keer toe de winst en uiteindelijk werd het remise. Michiel Hagreis tegen Leo Springer was een strijd van centrum tegen omsingeling en mondde uit in een puntendeling. Yuen Wong won snel en overtuigend van Peter van Esch. Het was een artistiek hoogstandje. Loes Grooters hield het lang vol tegen Jan Koerselman, maar het eindspel van Jan werd haar uiteindelijk te machtig.

Er werd ook nog een bekerwedstrijd gespeeld. Bart Venneker had genoeg aan remise . Hij stond gewonnen vervolgens leek het remise te worden maar Hans van der Zon was de gelukkige winnaar omdat Bart zijn eigen dam op slag zette. Op de zaterdag speelde het Bornse team in de polder tegen Emmeloord. Nederlagen waren er voor Michiel Hagreis en Anton Jurg. Daar stonden overwinningen van Roelof Jan de Haan en Gertjan Kolsté tegenover. Een fortuinlijk 10-10 gelijkspel , want de analyses wezen uit dat het Bornse team ook zomaar had kunnen verliezen.

J.Moorman- B.Vetketel 2-0

J.Jepma- D.Oude Egberink 2-0