Lijstaanvoerder Yuen Wong kreeg de punten cadeau.

Een opwindende avond bij de Bornse Dam Vereniging, maar niet op alle borden.

Er viel maar één remise te noteren en wel in de partij tussen Henk de Lange en Michiel Hagreis, en deze kwam op zeldzaam vredige wijze tot stand. Er werd op enthousiaste wijze geruild. “Zo loopt het soms gewoon” sprak Henk de Lange bedachtzaam na afloop. Als Arie Hanegraaf eventueel  al ambities had dan maakte Nico Rosink daar wel erg korte metten mee, terwijl Jan Bosch zich op pijnlijke wijze aan de stand vergreep tegen lijstaanvoerder Yuen Wong. Bart Venneker speelde vol goede moed een ingewikkelde opening maar Peter van Esch wist daar wel raad mee en boekte een snelle overwinning. Willem Buschers trapte nadrukkelijk in een dikke damzet tegen Gerard Santen en daarmee was het meteen gebeurd. Jan Koerselman bleek toch een maatje te groot te zijn voor een zwoegende Fons ten Broeke.

Marinus Bosman liet het centrum aan tegenstander Leo Springer en kreeg daarvoor uiteindelijk de rekening gepresenteerd. Het klapstuk van de avond was de partij tussen Bennie Vetketel en Dexter Oude Egberink. Tot twee keer toe had Bennie op fraaie wijze kunnen combineren maar dat werd niet gezien. Dexter bouwde geduldig aan een fraaie stand en kwam zelfs positioneel gewonnen te staan maar de grote ervaring van Bennie gaf uiteindelijk de doorslag. Terwijl de rest van de leden al opgewekt aan het keuvelen waren zaten Gerrit Bosch en Tonnie Keijzer nog steeds te zwoegen op een taaie stand. Tonnie moest de hekstelling verlaten en de punten gingen ten langen leste toch naar Gerrit Bosch.

De uitslagen:

D.Oude Egberink- B. Vetketel 0-2