Gerrit Bosch legt tegenstander aan de ketting.

Een bewogen weekend voor de Bornse Dam Vereniging.

Voor de bekercompetitie nam Gerard Santen revanche. Ditmaal won hij afgetekend van Jelle Jepma. Bennie Vetketel moet nog even warm draaien. Hij nam een verkeerde afruil die geen afruil bleek te zijn en Willem Buschers won overtuigend. Dat deed Jan Bosch ook tegen Marinus Freriks.

Er werd ook voor de onderlinge gespeeld. Succes was er nu ook voor Fons ten Broeke. Hij won van Peter Behrens. Het taaie veteranen partijtje tussen Leo Springer en Tonnie Keijzer ging vakkundig richting remise. Bart Venneker liet zich opsluiten in de kettingstelling van Gerrit Bosch en dat leidde onvermijdelijk tot schijf- en partij verlies. Nico Rosink en Michiel Hagreis hielden mekaar keurig in evenwicht. Yuen Wong miste de winst tegen Henk de Lange. In het eindspel beschikte Henk  nog over een remise brengend offertje.

Op de zaterdag speelde het Bornse landelijke team uit tegen Hijken DTC 3. Borne was torenhoog favoriet maar moest uiteindelijk berusten in een teleurstellend 10-10 gelijkspel. Een groot rating surplus is geen garantie voor succes. Verlies was er voor Roelof Jan de Haan, maar een grote tegenvaller was het onverwachte verlies van de toch doorgaans sterk spelende Gertjan Kolsté. Winst was er nog wel voor Frank Eektimmerman en er was een fraaie winstpartij voor nestor Leo Springer.

Uitslagen beker:

J.Jepma-G.Santen 0-2