Spektakel bij Santen tegen van Esch

Terwijl het voetbalvirus elders rondwaarde werd er ook nog gedamd. Een onvervalste topper bij de Bornse Dam Vereniging.

Kampioen Yuen Wong tegen nummer twee Nico Rosink. Het werd een klassieke partij met een gunstige tempo verhouding voor Yuen. Op secure wijze buitte hij zijn voordeel uit. De centrumstand van Bart Venneker werd gaandeweg te machtig voor Peter Behrens. Arie Hanegraaf kwam al snel een schijf achter tegen een geslepen spelende Henk de Lange maar wist het toch nog een hele tijd vol te houden. Na lang aandringen slaagde Leo Springer er uiteindelijk toch in om de taaie vesting van Hans van der Zon te slopen. De subtoppers moeten nog wel toewerken naar de juiste vorm, want het leek wel een goktent bij Michiel Hagreis tegen Jan Bosch. Het was echt een partij met wisselende kansen en wonder boven wonder werd het toch nog remise.

Het spektakelstuk van de avond was de partij tussen Gerard Santen en Peter van Esch. De complicaties zorgden voor wisselende kansen . Gerard Santen had kunnen winnen met een schitterende combinatie maar dat werd niet gezien. Uiteindelijk trok Peter van Esch aan het langste eind. Een toonbeeld van evenwicht en foutloosheid was de spannende partij tussen Gerrit Bosch en Loes Grooters. De computer had geen commentaar en dat is vrij zeldzaam.

G.Bosch-L.Grooters 1-1

D.Oude Egberink- M.Bosman 0-2