Knappe prestatie Dexter Oude Egberink en Jelle Jepma.

Een memorabele avond bij de Bornse Dam Vereniging.

Dexter oude Egberink damt nog maar een paar jaar. Hij kwam twee schijven achter tegen Fons ten Broeke maar liet zich niet van de wijs brengen. Was het toch onbewuste onderschatting? In ieder geval vergaloppeerde Fons zich volledig en Dexter wist zowaar nog te winnen met een mooie vastloop variant. Ook Jelle Jepma, die ook nog maar een paar jaar damt ,deed van zich spreken. Gerard Santen stond op winst, hij had de ingewikkelde stand kunnen laten vastlopen maar hij koos voor een twee om twee ruil en werd bijzonder onaangenaam verrast. Jelle combineerde naar dam en won met een fraaie naslag. Yuen Wong verleidde Johan Essink tot een twee om twee ruil en sloeg daarna toe met een verrassende damcombinatie.

De onverschrokkenheid van Willem Buschers is groot. Zonder te blikken of te blozen liet hij zich aan beide kanten opsluiten. Michiel Hagreis wist daar wel raad mee en won op riante wijze. Jan Bosch speelde tegen Gerrit Bosch (geen familie). Jan Bosch heeft patent op het klassieke speltype en won deze uiterst vermakelijke partij op deskundige wijze. Jos Moorman ging lang gelijk op met Nico Rosink, maar van uit het niets liep Jos plotseling in een doorbraakcombinatie.   Loes Grooters ging gelijk op met Bart Venneker hoewel er nog wel een goede mogelijkheid was voor Bart maar dat werd niet gezien.

J.Moorman- N.Rosink 0-2

J.Jepma- G.Santen 2-0