Een goede partij van Hans van der Zon

Een goede partij van Hans van der Zon.

In een interessante en inhoud rijke partij speelde hij remise tegen Johan Essink. Arie Hanegraaf won alweer en ditmaal was Jelle Jepma het slachtoffer. In een rustige partij die er voor de neutrale toeschouwer nogal vredelievend uit zag speelde Henk de Lange remise tegen Gerrit Bosch. Tonnie Keijzer zette de voorpost van Gerard Santen onder druk en wist deze tenslotte te winnen waarna het snel gebeurd was met Gerard. Fons ten Broeke kon een schijf winnen tegen Willem Buschers maar  zag dat niet en werd vervolgens zelf het slachtoffer van een fraaie forcing. Peter van Esch hield het lang vol tegen Yuen Wong maar de sterke centrumstand van Yuen  gaf uiteindelijk toch de doorslag. Een goed in vorm zijnde Bennie vetketel combineerde er lustig op los tegen Peter Behrens. Michiel Hagreis toverde een verassende combinatie uit de hoge hoed. Leo Springer dacht lang na maar een redding zat er toch echt niet meer in. In een lange partij won Nico Rosink in het eindspel toch nog van de als taai te boek staande Jan Bosch. Op de zaterdag speelde het landelijke beker team een zwaar toernooi. Te midden van allerlei topspelers weerde het Bornse team zich knap, Yuen Wong wist zelfs al zijn partijen te winnen, maar op sneue wijze werd het team uiteindelijk slechts met 1 bordpunt verschil uitgeschakeld.

B.Vetketel- P.Behrens 2-0

F.ten Broeke- W.Buschers 0-2