Bekerwinst voor Nico Rosink.

Bekerfinale bij de Bornse Dam Vereniging tussen Nico Rosink en Leo Springer.

Er werd vlot en onverschrokken gespeeld. Met een handig slagje verwierf Nico voordeel met een doorbraak op termijn en daarmee wist Nico voor de eerste keer  de beker te winnen. Yuen Wong profiteerde optimaal van een onnauwkeurigheidje van voorzitter Jos Moorman en Marinus Freriks kon het niet bolwerken tegen een ontketende Willem Buschers. Fons ten Broeke was niet opgewassen tegen de geraffineerde hekstellings strategie van Peter van Esch en dat kostte hem uiteindelijk de kop.Loes Grooters speelde weer haar eigen taaie spelletje en Johan Essink kreeg daar geen vat op en bleef daarom maar gewoon zijn positionele zetten spelen. Maar plotsklaps vergreep Loes zich aan de stand en met een redelijk eenvoudige combinatie besliste Johan de strijd. In een laveer partij wist Arie Hanegraaf  zijn concentratie goed vast te houden en hij werd beloond met een knappe overwinning op Bart Venneker. Michiel Hagreis maakte wat omtrekkende bewegingen tegen Gerrit Bosch maar dat kwam zijn stand niet ten goede. Gerrit Bosch kwam zeer goed en misschien wel gewonnen te staan maar door de complexiteit van de stand lukte het Gerrit niet om daar van te profiteren en uiteindelijk werd het nog remise.

N.Rosink- L. Springer 2-0

D.Oude Egberink- P.Behrens 0-2