Dexter Oude Egberink is een doorzetter.

Doorzettingsvermogen werd beloond bij de Bornse Dam Vereniging.

Dexter Oude Egberink kwam verloren te staan tegen Arie Hanegraaf maar hij bleef erin geloven en uiteindelijk sleepte Dexter nog een puntendeling uit het vuur. Als ex-agrariër weet Fons ten Broeke hoe hij moet oogsten. In ieder geval maakte hij korte metten met de aspiraties van Marinus Freriks. Gerard Santen won van Willem Buschers maar gezien de kansen had dat net zo goed andersom kunnen zijn. In de partij van Henk de Lange tegen Michiel Hagreis waren er ook fraaie mogelijkheden voor beiden. Michiel  benutte zijn bedenktijd optimaal en dat betaalde zich uit want  met een fraai slagje besliste hij de partij. Bennie Vetketel hield het lang vol tegen Leo Springer, maar een ongelukkige ruil werd Bennie uiteindelijk fataal. Bart Venneker had al snel kunnen winnen met een fraaie combinatie maar hij liet tegenstander Jelle Jepma nog een tijdje spartelen alvorens het af te maken.

De toppers Nico Rosink en Yuen Wong hielden mekaar aardig in evenwicht. Nico haalde nog wel een dam , maar er werd volkomen gelijkwaardig afgewikkeld naar remise. Jan Bosch had een paar sterke basisschijven en dat bezorgde hem uiteindelijk de winst tegen naamgenoot Gerrit Bosch. Peter van Esch speelde knap remise tegen Johan Essink nadat Johan een fraaie winstkans had laten lopen. Er werd ook nog een teamwedstrijd gespeeld. Het sterke Witte van Moort bekert verder na een overtuigende overwinning op de Bornse bekerhelden. Marinus Bosman Loes Grooters en Tonnie Keijzer verloren hun partijen en  Jos Moorman sleepte nog een puntendeling uit het vuur.

Uitslagen onderlinge:

D.Oude Egberink- A.Hanegraaf 1-1