Een primeur voor Bart Venneker.

Een primeur bij de Bornse Dam Vereniging.

Bart Venneker speelde een uitstekende partij tegen Gerrit Bosch. Hij kwam zelfs een schijf voor maar het werd uiteindelijk remise en wel een heel bijzondere. Bart had al 21 partijen achtereen gewonnen of verloren voordat hij nu zijn eerste remise kon bijschrijven. Peter van Esch lokte slim een dubbele ruil uit en kon daarna winnend naar dam combineren en een lichtelijk onthutste Willem Buschers restte niets anders dan opgeven, en de avond was nog zo pril. In hoog tempo bracht Dexter Oude Egberink zijn zetten op het bord maar hij vond al snel zijn Waterloo tegen Marinus Freriks. De partij tussen Loes Grooters en Bennie Vetketel ging gelijk op totdat Bennie als een donderslag bij heldere hemel een enorme misgreep beging en meteen kon opgeven. Gerard Santen speelde een goede partij tegen Nico Rosink maar in een moment van overzichtsverlies liep hij in een niet al te moeilijke damcombinatie. Michiel Hagreis en Jan Bosch zijn allebei doorgewinterde oude rotten en ook deze keer konden ze mekaar geen pijn doen.

Er was ook nog een bekerwedstrijd en wel tegen DamRa en dat zijn de dammers uit Raalte. Teamleider Jos Moorman slaagde er niet in om het goede voorbeeld te geven want na zijn tweede fout restte hem niets anders dan een volledige capitulatie. Henk de Lange ging vlotjes naar een puntendeling, en toen Hans van der Zon een eindspel winst wist te realiseren werd het nog spannend. Held van de avond werd Tonnie Keijzer. Met zijn hekstellings strategie plaatste hij zijn tegenstander voor onoplosbare problemen.

G.Bosch- B.Venneker 1-1

B.Vetketel- L.Grooters 0-2