Bekerstrijd bij de Bornse Dam Vereniging

Leo Springer (rechts) hield stand tegen Gino Schirinzi.

Er werd intensief gebekerd bij de Bornse Dam Vereniging.

Op de dinsdag speelde Borne 2 in Enschede een wedstrijd waarin alles voorspoedig verliep. Yuen Wong en Gertjan Kolsté wonnen hun partijen en Leo Springer en Johan Essink speelden remise maar zowel Leo als Johan hadden ook zomaar kunnen verliezen. Op de vrijdag speelde Borne 1 tegen Hattemerbroek en in de prognose was het Bornse team favoriet maar het zat allemaal wat tegen. Michiel Hagreis kreeg last van een vervelende binding en verloor. Met al zijn creativiteit ging Anton Jurg uiteindelijk toch de boot in. Nico Rosink kwam niet verder dan een puntendeling. Jan Bosch won weliswaar maar dat was niet voldoende om verder te bekeren.

In de onderlinge was er ook weer sprake van het nodige spektakel. Na een enerverende partij met wederzijdse dammen won Bart Venneker van Fons ten Broeke, en Jos Moorman werd getroffen in zijn achilleshiel, hij ging combinatief de boot in tegen Gerrit Bosch. Het sterke centrumspel van Bennie Vetketel werd Marinus Freriks uiteindelijk te machtig. Hans van der Zon speelde keurig remise tegen de door de wol geverfde nestor Leo Springer. Op onnavolgbare wijze bracht Willem Buschers weer een prachtige stand op het bord, hij had even de kans op een fraaie winst maar Arie Hanegraaf kreeg toch de overhand maar uiteindelijk werd het toch remise. De langste en merkwaardigste partij was die tussen kampioen Yuen Wong en Henk de Lange. In deze onorthodoxe partij  miste Yuen verschillende keren de winst en uiteindelijk “prutste” Henk er nog een puntendeling uit.

D.Oude Egberink- G.Santen 0-2

J.Moorman- G.Bosch 0-2