Knappe remise voor Dexter Oude Egberink.

Op de clubavond van de Bornse Dam Vereniging werd de halve finale van de beker gespeeld.

Jelle Jepma was eigenlijk al ver gekomen maar met al zijn routine boekte Leo Springer een comfortabele overwinning. Als toetje gaf Leo Springer zijn tegenstander na afloop nog even een beknopte “masterclass” over het positiespel. Met een solide centrumstand zette Nico Rosink tegenstander Hans van der Zon onder druk en toen Hans in een zetje liep was het beker avontuur voorbij. Voor de onderlinge won Willem Buschers met een mooie hielslag van Bart Venneker, terwijl Loes Grooters met  grote moeite won van Arie Hanegraaf , die zeker op deze avond uit taai hout gesneden bleek te zijn. Het bleek toch ook wel de avond van de verassingen te zijn. Er waren wel wat kansen voor Bennie Vetketel maar op knappe wijze wist Dexter Oude Egberink remise te realiseren, en dat had hij vooral te danken aan de weloverwogen wijze waarmee hij zijn zetten op het bord bracht. Fons ten Broeke speelde op foutloze wijze remise tegen Jan Bosch, wat toch zeker een mooi resultaat genoemd mag worden. Jos Moorman hield het overzichtelijk en speelde uiteindelijk verdienstelijk remise tegen Henk de Lange. Met zijn randspel kwam Tonnie Keijzer toch wat onder druk te staan tegen Michiel Hagreis. Met een ruil dacht Tonnie het op te lossen maar werd toen onaangenaam verrast door een verraderlijke doorbraak.

J.Jepma- L.Springer 0-2

H.van der Zon- N.Rosink 0-2