De zevenmijlslaarzen van Gerrit Bosch.

Er werd weer fel maar wel fair gestreden om de punten bij de Bornse Dam Vereniging.

Gerrit Bosch heeft nog maar weinig partijen gespeeld , maar met een indrukwekkende score is hij met zevenmijlslaarzen de top tien binnengestormd. Ook Tonnie Keijzer bleek niet in staat om het tij te keren. Loes Grooters had een vast loper tegen Peter van Esch , een elegante redding werd over het hoofd gezien. De strijd tussen Bart Venneker en Willem Buschers ging vrijwel gelijk op, maar een “plakker” op het verkeerde veld werd Willem fataal. Gerard Santen verkeek zich lelijk op een vermeende afruil want hij kwam daarmee een schijf achter en Jan Bosch gaf hem geen kans meer op herstel.
Arie Hanegraaf en Peter Behrens leken wel haast te hebben. In recordtempo schoven zijn hun partij naar een puntendeling.
Aan de top van het klassement ging het er minder vredelievend aan toe, er was sprake van een langdurige strijd. Henk de Lange had langdurig uitzicht op een puntendeling tegen Yuen Wong maar uiteindelijk raakte Henk het spoor bijster. Leo Springer staat te boek als eindspel kenner. In zijn partij tegen Nico Rosink kwam er ook een langdurig eindspel op het bord en deze keer werd Leo op zijn eigen terrein verslagen. Voor de beker speelden Jos Moorman en Marinus Bosman remise en met dit resultaat heeft Jos de kwartfinale bereikt. Het afgelopen jaar bereikte Jos de finale dus zijn tegenstanders zijn gewaarschuwd!

Uitslagen 30-11-’18:
L.Springer- N.Rosink 0-2