Jelle Jepma zorgt voor beker sensatie

Op de Bornse Dam Vereniging werd gezaagd aan de stoelpoten van sterspeler Yuen Wong. Na zijn nederlaag van vorige week ging het weer niet goed met Yuen .

Michiel Hagreis is in topvorm en hij is gezegend met stalen zenuwen. Yuen probeerde een dubieuze omsingeling maar het sterke centrumspel van Michiel kreeg de overhand. Nog één kans op een benauwde remise kreeg Yuen, maar onder druk van de klok gleed hij definitief de afgrond in. Peter Van Esch forceerde schijfwinst tegen Hans van der Zon die daarom maar besloot om verder verzet te staken. Ayla Nur liep in een doorbraak combinatie tegen Bart Venneker. Ze kreeg nog even kans op herstel maar dat werd niet gezien. Gerrit Bosch is bezig met een gestage opmars en ditmaal won hij overtuigend van Arie Hanegraaf. De schijven van Marinus Freriks werden nauwkeurig in bedwang gehouden achter de hekstelling van Jan Koerselman die overtuigend wist te winnen. In een foutloze laveerpartij hielden Loes Grooters en Gerard Santen mekaar keurig in evenwicht. In het beker toernooi was sprake van een sensatie. Nieuwkomer Jelle Jepma speelde knap remise tegen Peter Behrens , en daardoor knikkerde hij routinier Peter uit het toernooi, en Jelle is daarmee verzekerd van een plekje in de derde ronde. Jan Bosch kwam onder druk te staan tegen Nico Rosink en het dunne lijntje waaraan Jan bungelde brak dan ook prompt. Op de zaterdag maakte het eerste team de lange reis naar Winschoten. Winst partijen waren er voor Hagreis, Jurg ,Kolsté en Tonnie Keijzer die daarmee ook zijn draai lijkt te hebben gevonden in de landelijke klasse. Maar hier stonden ook drie nederlagen tegenover en dat vormt toch wel een bedreiging voor de prestatie curve van dit team. Een benauwde 11-9 zege tegen de onderste van de ranglijst.

L.Grooters- G.Santen 1-1

1. ten Broeke- D. Oude Egberink 2-0

Y.Wong- M.Hagreis 0-2

P.van Esch- H. van der Zon 2-0