Yuen Wong uit de beker

Onderlinge en bekercompetitie wedstrijden werden er gespeeld op een gedenkwaardige clubavond.

Yuen Wong is de laatste jaren steevast kampioen in de onderlinge en de bekercompetitie , maar dat liep ditmaal anders. Er leek geen vuiltje aan de lucht voor Yuen. In zijn beker partij tegen Leo Springer combineerde hij naar dam en kwam daarmee op winst te staan. Leo had echter een zeldzaam voorkomende en verrassende wending in het spel gevlochten , hij offerde twee schijven en daarmee kwam een zeer zelden voorkomende opsluiting op het bord, één schijf van Leo hield twee schijven en een dam in bedwang, en Yuen werd opgesloten door zijn eigen schijven! Zijn dam kwam nooit meer los en zo boekte Leo een fortuinlijke maar wel sensationele overwinning. Loes Grooters en Bennie Vetketel speelden een evenwichtige partij met remise als resultaat en de reglementen bepalen dat Bennie nu door is naar de volgende ronde. Michiel Hagreis en Hans van der Zon gingen foutloos gelijk op en de puntendeling had tot gevolg dat Hans  door is naar de volgende ronde. Tonnie Keijzer bekert ook lekker verder na zijn duidelijke overwinning op Arie Hanegraaf. In de onderlinge combineerde Peter van Esch Richard Vollen broek van het bord en Jan Bosch deed hetzelfde met Willem Buschers. Bart Venneker bleef royaal de baas in zijn partij tegen Marinus Freriks. Gerrit Bosch was snel klaar met zijn partij tegen Dexter Oude Egberink . Met twee punten op zak kon hij mooi kijken naar zijn favoriete voetbal wedstrijd. Gerard Santen had geen argwaan toen Henk de Lange na lang nadenken achter een schijf liep. Gerard was vlot met zijn antwoord en combineerde richting damlijn , maar had niet gezien dat Henk via een naslag op dam kwam. Gerard kwam zelf ook nog wel op dam maar met drie schijven achterstand was er voor Gerard geen houden meer aan. Fons ten Broeke combineerde naar dam tegen Jos Moorman maar de consequenties daarvan waren dermate groot dat ze voor beide spelers niet te overzien waren.  Er gingen ontzettend veel schijven van het bord in deze sensationele slagenwisseling en uiteindelijk hielden beide heren mekaar nog keurig in evenwicht.

L.Grooters- B.Vetketel 1-1

J.Moorman- F. ten Broeke 1-1

M.Hagreis- H. van der Zon 1-1

Y.Wong- L. Springer 0-2